Fredag och massa snö!!!

Hej...

Måste börja bloggandet idag med att tala om att det har kommit ca 1dm snö i natt vilket är katastrofalt.. Hela veckan har det varit jätte fint vår väder ute med dock har det varit lite kallt... Men det har ju varit vår i luften... Inatt när jag gick upp för att mata Alvin va det lite snö ute och jag tänkte så typisk att det aldrig kan få bli vår.. Men när  jag va uppe på toa i morse hade det kommit dubbelt så mycket snö plus att det snöade för fullt... Fyyyyy säger jag bara alla vill väll ha vå nu... Trodde inte det skulle komma ett bakslag till med snö.... Hoppas verkligen det smälter bort fort.... så den riktiga våren kan komma nuu...

jag och Alvin och fikade med Emma och Marie och barnen på staden.. Det va mysigt blev även lite kika i affärer och jag kom hem med hör och häpna bara kläder till mig sj... Ett par jeansleggings och en t-shirt från gina och 5 par strumpbyxor från lindex.. inget va på rea med det gic bara på 350 kr tillsammans inte farligt alltså...
Crille åkte till sin mamma och fixade lite efter jobbet igår så han va inte hemma förrens vid 6 tiden så det blev inte någon middag igår utan bara kvällsmat...

Igår på fikan berättade Marie att man kunde gå in på skatteverket och kolla hur mycket man skulle få tillbaka på skatten så Crille som hade e legitimation gick in och kollade vad han skulle få han skulle få ut lite med är 4000... Jag hade ju inte ångon e legitimation ås jag tänkte jag väntar till vi får hem papprena för jag trodde ändå jag inte skulle få ut så mycket eftersom jag går på föräldrarpenning.. Men jag kunde inte hålla mig så jag gick in på banken och fixade bank id som det heter och gick in för att kolla på skatteverket vad jag skulle få ut.. Jag man kan ju säga att jag fick en chock.. Förra året fick jag ut lite mer än 8000. och i år hade jag hoppats på ce en 1000 lapp som mest.. Men icke, jag skulle få tillbaka 6600 vilket va jätte positivt så det blir att lägga undan allt och spara dom pengarna...

Idag ska vi nog gå ner till stan med susanne och minna om det inte drar igång och börja snöa igen.. Vilket jag inte hoppas.. Susanne ska kolla på lite byxor till minna och jag ska byta mina jeansleggings till en mörkare färg bara... Såg att dom skulle lägga ut det igår när jag betalade mina... iem när vi kommer hem ska vi laga räkgryta det ska bli gott =) SEn är det finalen i lets dance får man ju inte missa änr man sett alla andra avsnitt...

Hoppas ni får en bra fredag och en bra helg nu har jag blogg torka lördag söndag som vanligt =)
Vi önskar er en trevlig helg.. Kram

'
Du är underbar min son

Kommentarer
Postat av: Veronica

Vad kul att få tillbaka på skatten :) det skulle jag nog också få.. men jag har ju företag så jag får vänta till dec.. :S men iaf. hoppas allt är bra med er :) läser din blogg dagligen. så kul att se hur han förändras :) kram Vevve

2009-03-27 @ 16:30:07
URL: http://www.metrobloggen.se/veronicaaa
Postat av: Veronica

Ja, det är ju jättekul att läsa och massa bilder är kul :) tack! jo det går framåt för mig. Men för dig med, familj och allt :) Jag har Herbalife som företag. Men jag jobbar ju på banken 100%, sen några timmar med företaget varje dag. Det är kul :) Vad ska du spara skatteåtebäringen till då, något roligt på gång? Kram Vevve

2009-03-27 @ 17:09:28
URL: http://www.metrobloggen.se/veronicaaa
Postat av: Emma

Haha jo det är ett måste. Hatar våran matta, för den måste damsugas varje dag för allt skit syns ju så tydligt på en svart matta. Ska kanske byta?! ^D

2009-03-30 @ 10:52:26
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0