Torsdag...

Godkväll får man väll nästan säga nu =)

Idag började vår dag vid åtta tiden.. Först va det lite morgon mys som stod på schemat innan det blev frukost...
efter det blev det massa bus och lek som vanligt, tills Alvin blev trött och sov sin förmiddags nap på 40min..´Sen va det bara att göra sig iordning för att gå upp till NÄL och möta Crille för lite lunch, blev faktiskt lunch ute idag för båda två, det tillhör inte vanligheten längre med gott va det =) vid halv två tiden gick vi bort mot barnmottagningen för Alvins läkarbesök, Det va kul att träffa hans läkare igen det tyckte nog Alvin med för han va verkligen inte blyg.. Men vem vet han kanske känner igen hans röst eftersom han va mycket med Alvin när han va liten och låg på sjukhuset... Vem vet ?! Iaf allting såg jätte bra ut och det va inget fel på honom, Men det känns som vi redan visste det... Han följde med bra i utvecklingen va till och men lite tidigt så det känns skönt att veta... Så Alvins läkare tyckte att vi inte behövde ha han som kontrollbarn på bvc längre, så han tog bort dom mötena, Men både jag och Crille känner oss inte oroliga över det för Alvin ska ju till NÄL igen när han är 1.5 år samma ålder som han skulle träffat barnläkaren på BVC igen också.. Och är det någon som ser utecklingen på Alvin så är det ju hans barnläkare på sjukhuset som har varit med från dag 1.. Så det blir nog bra med det=)

Vid tre tiden kom Emma och Melvin på besök,. Alvin va verkligen i sitt esse när dom kom =) mer vild än tam, men jag tror han va övertrött, han hade ju bara sovit 40 min på hela dagen.. Barnen busade och lekte jätte mycket och jag och Emma hade som vanligt mycket att prata om =) När Crilel kom hem så åkte jag med Emma och Mellis till rusta.. Hittade en jätte liten plattång till ett jätte bra pris så det fick bli en sån, 99kr som hittat. Nu ikväll gjorde vi lite varma mackor och tog oss faktiskt ett glas vin till gottigt=) Nu är det bara jag upp Alvin sover sen halv 8 och Crille gick och la sig nu....

Måste bara berätta med att när Emma och Melvin va här uppe idag så tog Alvin sina första steg.. Emma höll i han och släppte honom, då tog han 2 steg och nu ikväll innan han somnade hade han gått 10 steg själv så det går verligen frammåt och fort=) Så både jag och Crille är så stålta....

Imorgon blir det träff med Emma igen vet inte när och hur men hon ska hjälp mig att göra slingor i håret.. Frisören är så dyr så jag ska prova att göra det själv ist får vi se hur det blir =) Men det bli nog bra, Jag har ju silver shampo om håret skulle bli gult :P Annars har vi inte mycket planeat imorgon....

Nej nu ska jag ta och kolla runt lite på nätet innan jag me ska sova.. Blir inte några bilder idag då jag är så dålig på att ta kort=/ Men lovar att fota lite imorgon.. Ha en fortsatt trevlig kväll.. Kram


Kommentarer
Postat av: Emma

Ja du det var bara jätte skoj att få vara med om hans första steg =) Det är ju en jätte grej och jag blev jätte chockad över att han fortsatte när jag släppte =) Duktiga Alvin!!!



vi få ta en plattdag när vi plattar håret tillsammans med våra jätte små plattänger, hahahah!!

Men vi löser tiden imorgon när och hur jag ska hjälpa dig med håret =)

Kram och god natt

2009-08-27 @ 21:51:22
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Postat av: Angelica

okej, men då skall du ju vara hemma ett tag till, skönt? eller börjar du längta tillbaka till jobbet.. vad roligt att han har börjat gå lite smått, mkt roligare för de själva.. vart har ni sökt förkoleplats då?

2009-08-29 @ 11:42:32
URL: http://muchlov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0