Regnig Tisdag!!

Hej hopp alla glada =)

Vad har hänt idag tro?? hmmm... Inte så mycket.. Vi vaknade upp vid kl 9 idag kikade ut i sovrumsfönstret och ser hur regnet bara öser ner... Uscha inte kul alls... Så idag beslöt jag mig för att vi bara skulle vara hemma.. Hade ju inte jag skulle göra hemma och eftersom det inte va något väder att gå ut i så blev det städ och tvätt på shemat idag... Men det gick bra...
Jag har ju Alvin min lilla hjälpreda eller vad man nu ska kalla honom =) Jag tycker mest han river ut och jag plockar in men det är väll så det ska vara i den åldern =) Det är härligt.. men märker mer och mer att han vill vara med och att han tar efter... Nu har han iaf lärt sig vart lampan sitter, om man säger till honom vart rä lampan? då kikar han upp mot taket... Så duktig...

En annan sak som jag och Crille ska göra är att börja ge blod alltså bli blovgivare.. Crille är ju på NÄL och jobbar på blodavdelningen så dom hade frågat han och han arbetskamrater om dom kunde tänka sig det och de va det minsta dom kunde göra... Så han tog även hem papper till mig som jag ska fylla i.. Det va som Crille sa vi skänker inte pengar elelr något sont så lite blod är det klart vi kan skänka=) De är ju bara 3,5 dl blod som försvinner varje gång.. Och men ska göra det typ 3 gånger om året... Alltid någon människa som hjälps.. Så det tycker jag fler ska göra...

Idag når Crille kom hem hade jag gjort lite mat korvstroganoff mumma det en favvo här hemma.. Och den som jag gör är underbart god=) Efter det fick Alvin bada av sig lite innan vi åkte till överby.. Vi skulle kolla om en kepa till Alvin men hittade ingen.. det kanske inte är rätt tid att leta nu eftersom det har kommit in höst och vinter kläder redan, men han måste ha en för den han har nu är för liten och han kan ju inte börja ha mössa redan?! Men jag hittade iaf en tunika som jag har kollat på i två dagar, så jag va bara tvungen att köpa den idag annars hade jag gårr och ångrat mig om den hade tagit slut...

Jag vet att det säkert är många som väntar på bilderna men vi har inte vår vanliga data nu utan en annan eftersom inte vår funkar som den ska... Men jag ska höra med Crille när han kommer hem om han kan hjälpa mig.. För jag har tagit lite nya bilder idag och igår som jag vill lägga ut...

Imorgon ska vi ner till Anna och Lukas, och busa av oss hoppas det kommer andra barn med va så länge sen vi träffade alla från föräldrargruppen nu.. Alla har väll växt som bara den.. De är roligt att ha följt dom ända sen bebis bebis åldern...
Efter det ska vi till Crilles farmor som fyller år imorgon,Crille är just nu och fixar en present åt henne hon ska få ett stort kort på Alvin och hon kommer bli så glad så gald...=) Där bjuds nog även på fika som vanligt....

Detta blev ett lååångt inlägg idag.. Skönt att prata av sig lite.. =) Nu ska jag ta och ringa till Crille så han kommer hem och hjälper mig med korten.. Sen blir det sängen är trött nu... Söv gott alesammans... Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0