Mamma fika....

God förmiddag

Först och främst måste jag beklaga mig lite.. Igår ringde jag och kollade hur mycket pengar jag skulle få ut från FK denna månaden och jag fick en shock 2000 kr skulle jag få ut.. Jag blev  helt ställd fattade inte hur jag kunde få så lite.. Jag tar ju ut fem dagar i veckan vara av en är lägsta dag, så idag när jag vakande ringde jag till dom och kollade, eftersom mina dagar tog slut den 1 aug och vi har skickat in papper på att jag ska ta lite av Crilles dagar så då har jag bara fått pengar från den 20 juli till den 1 aug.. Men vi skickade in papprenra i slutet på juli på att jag skulle ta över hans dagar.. Men handläggaren hade självklart inte kollat på det än..(blir man förvånad NEJ) thar gått 1 MÅNAD sen vi skickade in papprerna och dom har inte hunnit.. SÅ jävla dåligt... Men hon jag pratade med va snäll och fixade detta så jag får resten av pengarna på fredag... Vilket va jätte skönt.. Annars hade vi fått leva på minimum denna månaden... det är skönt att det är fixat men dom ska alltid krångla jäkla FK....

Nu har lugnet lags sig över torngatan 4=) Alvin sover och jag sitter och bloggar kan inte bli mer lugnt här hemma..
 Idag vaknade vi vid halv nio, Alvin sover ganska så länge på mornarna nu eftersom han har fått för sig att han ska vara  vaken på nätterna... Det har han börjat med sen han började sova i sitt egna rum.. Vet inte vad det kan vara, kanske det är lite ovant för honom att ligga i ett rum helt själv, det blir ju tyst på ett annat sätt.. När han sover hos oss hör han ju oss om han skulle vakna till, har inbillat mig att han kanske inte vaknar till lika mycket om han hör oss men jag vet inte...
Men iaf så han har vatt vaken, så han har ju fått sova inne hos oss och då blir det inte mycket sömn för mig, Alvin tar så stor plats i sängen han ligger lixom på tvären, så ibland vaknar man till av att man får en fot i ryggen eller i ansiktet och det är mindre skönt att vakna till mitt i natten kan jag lova, Men vad gör man inte för att han ska sova på nätterna då får man knö lite =) nog pratat om det...

Igår tvättade vi på förmiddagen, på eftermiddagen gick vi till Kajsa och harry en sväng, barnen lekte lite grann men inte så mycket det va mest gnäll igår från båda hållen så det va kanske inte så roligt att leka igår... Senare på em kom sandra och Loke.. Men hann bara träffa dom en liten stund eftersom vi åkte och handlade när Crille slutade.. Fyllde på mat och blöj förrådet här hemma så nu klarar vi oss ett tag, sen va det bara att åka hem så Alvin fick välling och krypa ner i sängen för att sova...

Nu på förmiddagen har vi inte gjort så mycket Alvin har ätit frukost sen har vi lekt och busat lite.. Nu i em kommer det mammor och pappor från föräldrar gruppen hit på lite fika och bus.. Ska blir skoj... I em blir vi själva igen jag och Alvin, Crille ska jobba över idag igen.. Dom ska vara klara på det bygget i sep och dom ligger lite efter där av all övertid, men det blir ett bra klirr i kassan nästa löning och det passar ju bra efter i oktober har vi en hel del födelsedagar att avverka...

Imorgon ska vi till Sjukhuset med Alvin efter det kommer Emma och Melvin på besök... Kanska kan bli en lite fika:P

På lördag kväll ska vi på kräftskiva hos Crilles mamma.. det ska bli kul. Självklart ska Alvin med, Så det blir nog att vi övernattar där hemma.. inte för att det är långt hem men det är väldigt onödigt att väcka honom för att gå hem mitt i natten, Nej det kan va skönt att sova över där hemma...

Nu ska jag ta och göra iordning här hemma lite innan folket kommer.. Ha en bra dag, bilder kommer kanske senare idag... Kram kram


Kommentarer
Postat av: Veronica

Måste bara fråga, vad brukar du få ut av FK vanligtvis? Hela FK är ju en djungel =S

2009-08-26 @ 15:02:35
URL: http://www.metrobloggen.se/veronicaaa
Postat av: angelica

okej, aaa, men det är ju inte långt härifrån.. japp, vi trivs bra, men vi har bara bott här sedan början av juli, min sambo är uppväxt här uppe så han känner dick till det sedan innan.. när skall alvin börja förskolan då? kram

2009-08-26 @ 19:11:19
URL: http://muchlov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0