Skärtorsdagen...

Hej hopp..

Idag är det skärtorsdagen påskkärringarnas dag.. Får se om det kommer några små kärringar och ringer på dörren idag... Jag är iaf väl förberädd har massa påsk godis hemma idag =) Men bara för att man är förberädd kommer det väl inte en jäkel.. Men får hoppas på att det kommer någon det hade varit kul =)

Igår va vi och hämtade Alvins gåstol han tycker jätte mycket om att sitta i den =) så det va verkligen ett bra köp.. Får bara se hur länge man orkar med att höra på alla ljuden =) Men som tur fans det ju en off knapp så man kan få vila huvudet lite ibland...=) Idag ska vi ta och dammsuga och moppa golven här hemma det behövs.. Alvin ligger ju mycket på golvet och dreglar.. Men så blir det ju när man har småbarn det är lite vardagsmat nu med dregel på golvet =)
Annars händer inte så mycket mer idag.. Bjöd upp Emma och hennes son på en kopp kaffe får se om hon kommer sen i em.. Hoppas jag verkligen Emma :P

Ikväll kommer äntligen mig kära familj, fast med en familjemedlem kort.. Min älsta lillebror ska inte med lite tråkigt... Men det blir ju fler gånger... Iaf dom kommer upp sent ikväll runt 9-10 tiden beroend på när dom kommer iväg.. Det tar ju ca 4,5 timmar att köra upp hit.. Men de är skönt att dom kommer idag iaf för då har vi hela dagen imorgon med.. det ska ju bli jätte fint väder till påsk 17-18 grader här i trollhättan.. Så imorgon ska jag och min mamma traska ner till Överby en sväng... Vi kan lika gärna gå när det är så fint väder ute och de tar ju bara 25 min ner... Alvin får vara hemma med pappa morfar och morbror... på lördag får vi fin främmat Crilles mormor kommer upp och från uddevalla kommer Alvins farsten med hennes nya kille =) Annars blir det bara en lugn påskhelg.. Ska bli så skönt..

Nu ska jag ta och plocka lite här hemma finns alltid något man kan ta tag i.. Prinsen börjar bli trött nu så jag måste nog gå och lägga honom innan jag gör något annat =)
Ha en bra helg får se om jag hinner blogga något o helgen... Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0