Skola och Dagis

Hej hopp....

Här är läget under kontorll nästan iaf =)
Jag håller på och börjar vänja mig vid allt det nya som sker i skolan. Det är inte lätt innan man kommer igång med allt vill jag lova, mycket information och mycket som man ska lära sig, men tycker att det går bra iaf, jag har ju mina två följeslagaren med mig så vi ska nog kunna klara detta tillsammans =)
Idag har jag och Marie varit hemma hos Amelie och pluggat, fick faktiskt ganska mycket gjort och jag har även fått gjort en hel del ikväll. Det är många uppgifter och göra nu innan man sätter igång på riktigt med alla kurserna, men nu är vi snart klara med allt, skönt.
Imorgon är der info dag i skolan igen denna gången i Vård och Omsorgsarbete, börjar 8,30 till 15,30 så det blir en hel dag med massa infomation imorgon igen,kommer säker fler uppgifter som vi ska göra med.

Jag ska även ta och möta en tjej imorgon på skolan som jag ska köpa böcker av, det är dyrt med nya böcker så jag köper dom begagnade ist, men dom va bara från förra terminen så så gamla är dom ju inte,men jag tjänar in 300 kr på dom iaf vilket är skönt.

Idag på förmiddagen va både jag och Crille med Alvin på dagis, när vi kom vid halv tio så va alla på väg ut så det va bara för Alvin att följa med alla barnen ut i snön, Helena hans inskolningsfröken tog och åkte lite pulka med Alvin och drog han i pulkan en sväng, jag och Crille gick in i värmen och drack lite kaffe, eller Crille drack och jag satt mest =) Det va inget problem att länma honom idag heller vilket är kanon skönt,detta kommer bli hur bra som helst.
Imorgon ska Crille lämna honom på dagis en lite längre stund men ska tillbaka så han ska äta lunch med Alvin på dagis. Sen lär Alvin va jätte trätt efter han har varit på dagis så länge så han lär somna gott...

Det blir tyvärr inte några bilder i detta inlägg heller, eftersom jag inte är hemma så mycket på dagarna så blir det inte så mycket fotografering men jag ska se om inte Crille kan ta med karmeran till dagis imorgon om man får det ? så kan han ta lite kort på Alvin som jag kan lägga in imorgon kväll förhoppningsvis.

Nu ska jag ta mig en frukt och sätta mig lite framför tv:n fär nu är jag ganska så slut i huvudet efter allt pluggeliplugg och läsande idag =) Ha en fortsatt trevlig kväll...
Kram

Kommentarer
Postat av: Alvins mormor

Ja ,förstår att det är mkt info nu dom första dagarna.Kämpa på nu gumman och lycka till med skolan =),Tur att lilleman verka trivas på dagis

2010-01-12 @ 20:43:53
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

nee vi bor i uddevalla så inte såå långt ifrån ;)

2010-01-13 @ 07:10:00
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0