Feber och vaccination...

Hej hopp...

Ännu en dag ute med piss väder.. har regnat hel förmiddagen men nu verkar det vara lite uppehåll för en gång skull..

Alvin har gått och fått feber, började igår morse jag kännde att han va varm, han låg mellan 38,7 och 38,8 hela dagen, va lite slöare än vanligt med för övrrigt hyfsat pigg... värre blev det på natten, han vaknade vid 12 tiden och va glödhet min lilla pokj, så jag tog upp honom och tog av honom pyamasen tog febern på honom och tremometern rusade upp till 39,3 blev orolig för han har inte haft så hög feber någonsin men han fick en supp och så fick jag i honom ganska så mycket vatten och lite smoothie, det tog ett tag innan han somnade och han har väll nite sovit så himmla bra i natt heller även att han sov brevid ochh utan varken pyamas eller täcke på sig, men är man sjuk så är man ju... I morse när Crille gick upp tog han feber och då va den på 39.0 så fick han en supp igen och så gick han och la honom vid mig och han sov inte så bra då heller, men när vi vaknade vid 10 tiden hade han inte någon feber och jag tänkte att de kanske bara va något över en dag, men nej tog nog en halv timma så va febern tillbaka på 38.4. Så vi får se hur länge det kommer hålla på ,blir lite orolig över vad det kan vara för något...

Ringde öven till Vc källstorp idag som vi tillhör och frågade lite om vaccinet, så länge Alvin har feber så ska vi inte gå dit med honom så det blri väll först nästa vecka för han skulle helst vara feber fri i ett par dagar innan, så vi får satsa på måndagen, så ska jag passa på att ta vaccinet samtidigt som Alvin, får passa på när vi ändå är där nere, Crille har ju redan tagit det så det är bara jag och Alvin kvar i vår lilla familj =)

Idag blir det änne ne dag inne, så vi kan bli friska eftersom vi ska åka till Kalmar i slutet på veckan och stanna över helgen... Då vill vi helst vara friska... vi får se hur mycket lilleman orkar göra idag blri nog mest massa mys och sovande kan jag tro... Han har inte velat äta så mycket än idag han vill inte ens ha vällingen, så är det något som inte är som det ska, för välling går alltid ner.. Ska försöka få i han lite vatten och lite frukt för det tycker han om...

Nu ska jag gå och änga all min tid åt Alvin... Ha en bra tisdag. Blir tyvärr inte några bilder idag men hoppas ni klarar er iaf=) Kram från oss...

Kommentarer
Postat av: Alvins farmor

Ge han en god kram och puss från mig

2009-11-17 @ 13:15:33
Postat av: Angelica

ánthon har också varit sjuk ett tag nu, med lite feber som kommit och gått, men hade teletid med hans läkare idag och hon berättade att det går en väldigt långvarig feber som går lite upp och ner.. hoppas att alvins feber inte är långvarig i alla fall.. krya på er.. kram

2009-11-17 @ 18:40:19
URL: http://muchlov.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha jag har faktiskt ingen aning! Men det är väl regnet som gör att dom springer in till första bästa kanske? Och det luktar ju faktiskt ganska gott hemma hos oss, så kanske därför dom väljer just oss...Hahahahahahahahaa

2009-11-17 @ 23:08:47
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0