Onsdag 25/2

Goddag...

Idag är det onsdag.. Trevlig trevligt betyder att det snart är helg...
Igår va vi ju som sagt hemma hos Alvins farmor för hon hade ju fått besök som ville se Alvin... Vi gick hem dit vid halv ett tiden men jag passade på att gå en liten extra sväng så Alvin skulle få sova lite än 10 min.. När vi kom hem till Farmor blev det fika med semlor men jag tycker inte om semlor så mycket så jag tog bara en halv halv.. Och det va ju bra för Ann-Katrin sa att det va 500 kalorier i en semla =) en hel måltid=) Alvin fick paket jätte fina kläder och en snygg kepa som han ska ha till sommaren kläderna va i st 74 vilket är bra för då kan han ha dom när det blir varmare och sen har vi inte köpt så mycket i den storleken än heller...
Crille kom till farmor efter jobbet då åt vi god middag... Efter det åkte vi hem och gjorde ingenting... En riktig slapp kväll..
Jag kollade på den rätta för Rosing tänkte följa de.. Crille fattar inte varför jag ska kolla på sånt skit =) Men jag tycker det är kul.. =)

Idag va det upp vid kl 8 igen som gällde.. Alvin har ju sovit till halv 10 nu två dagar i rad vilken lyx med sovmorgon.. Men inte idag då va det bara att gå upp med tuppen igen =)... men vi låg som vanligt kvar och mös en liten stund blev dock inte lika länge som vi brukar för det va en liten kille som hade bajsat så det va bara att byta blöja.. Sen fick Alvin lite gröt han börjar gilla det mer och mer nu.. Maten överhuvudtaget tycker han om...

Vid tio tiden kom äntligen vår nya kyl och frys=) så nu är dom installerade och allt är inplockat igen gud va sköt det är att ha fått nytt.. Dom är verkligen jätte fina mot dom som vi hade innan... =)  Notera att dom vi hade innan va 19 år gammla
Har även hunnit bädda rent i alla sängar idag ,dammsugit och torkat av golven i hallen och köket eftersom dom sprang inne med skor när dom bar in kylen och frysen...

Nu tänkte jag passa på att vila lite är ganska så trätt idag.. Vilket jag har varit dom två senaste dagarna... Jobbigt.. Alvin sover äntligen har försökt att få honom och sova i två timmar nu men det har inte gått förrens nu.. Han har bara legat i sängen och pratat och busat men han har varit jätte trött.. Han sov bara en liten sväng i förmiddags en kvart... Så jag hoppas han sover minst 1 timma nu ås han är pigg sen när Crille kommer hem för då ska killarna bada.. Sen ska vi åka och handla.. Har börjat skriva matsedel nu veckovis så vi ska handla för en vecka famåt idag.. Det ska bli kul.. Älskar att åka och handla plus att nu når vi fått ny kul så vill man ju ha den fylld.. Vi har inte något gott här hemma  nu =)

Lägger in lite bilder från gårdagen...
Ha en bra onsdag för det ska vi ha =)
Kram


Alvin är på bus humör=)


Alvin hos Farmor


Alvin och Vivvi...


Alvin och Ann-Katrin


Alvin fick några böcker av farmor, Alla tyckte dom va intressanta förutom
Alvin.. =)


Emma och mormor Gullan läser Alvins bok =)


Även pappa tyckte om böckerna =)


Alvin pratar med tusenfotingen han fick av Värmlänningarna=)

Kommentarer
Postat av: Julia

Nämen har Emilia inte bloggat på ett tag. Kom igne till och me djag har gjort det. men vill ha en annan desgin vet du nån som kan?

2009-02-28 @ 19:09:07
URL: http://bullenylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0