Idag är det ingen vanlig dag...

...För det är morfars födelsedag hurra hurra hurra!!

Japp idag börjar vi med och Gratta Alvins morfar som fyller 45 år. Vi ska ringa lite senare och gratta honom när Alvin har kommit hem från dagis =)

Idag så är Alvin på dagis igen, för er som inte vet så fick han gå hem i tisdags för han hade spytt, men det va bara den gången med, sen har han varit som vanligt så jag vet inte om man kan kalla det maginfluensa ? Men som sagt jag höll han hemma 48 timmar som man ska utifall att  det va magsjuka. Men idag är han tillbaka på sitt dagis, han bara sprang in och satte sig vid dom andra barnen idag, mamma va inte så intressant att pussa hejdå så jag fick bara en vink =) han är för go.
Igår blev ju Alvin hela 16 månader, och vart har dom tagit vägen det går så himmla fort, tycker inte det va länge sen han fyllde ett. Men det är härligt att se hur mycket han har utvecklats bara sen han börjat på dagis, han äter jätte fint med sked nu, det gjorde han inte innan, han är högt och lågt han har lärt sig klättra överallt, och i onsdags så tittade vi i en bok med djur så fick han syn på en ko, då sa han mmmmm hahah betyder då för er som inte fattar Muuuu=) så om man frågar nu vad säger kossan så säger han mmmmm. Man blir så stolt i mamma hjärtat, kan tänka mig att Crille blir lika stolt i pappahjärtat =) det är helt underbart att ha en liten som förgyller hela ens liv.

Jaha ja idag har jag pluggat fått gjort jätte mycket, har ju haft lite att tag igen nu när jag inte kunnat plugga på två dagar, men det har jag som sagt tagit igen nu, så jag kan släppa allt med vad plugg heter i helgen.
Ikväll kommer Emma hit vi ska ha vinkväll även färga håret håll i er nu jag ska bli brunett, va inne på det förra gången jag färgade med blev inte så men nu ska det ske, hoppas det blir bra med, sen ska hon även sova över här.
Imorgon ska Crille upp tidigt för att åka med Henke till ikea, dom ska shoppa saker till hans nya lägenhet som han håller på att inreda nu, jag och ALvin ska hem till Alvins farmor, ska även åka lite pulka i Alvins fina backe som pappa har gjort på farmors baksida av all denna jäkla snö som inte verkar vilja försvinna.

Annars är det bra med oss i familjen =) förutom att mamman i familjen är såååååå trött på all denna snö när ska den försvinna kan man ju undra, igår började det snöa igen och idag när man vaknade och kollade ut snöstorm, herregud, jag vill ha vår nu, har aldrig längtat så mycket efter vår och sommar som jag gör nu. Och som det inte vore nog så har vi tydligen inga plogbilar här i Trollhättan eller dom verkar iaf inte bry sig om vi som bor i Skogshöjden kunde inte ens köra Alvin i puklan till dagis idag utan jag fick bära både honom och pulkan så nu när jag hämtar honom tar jag inte ens med mig pulkan utan jag bär honom hem ist.

Det va lite från mig idag hoppas ni får en bra helg i snöovädret jag kommer nog oroa ihäl mig för mannen min som ska åka till gbg imorgon i snökaoset för det värska skulle ju komma imorgon, Blir inte kul kommer ringa stup i kvareten kan jag säga. huuua.

Nu ska jag gå och ta hand om tvätten sen ska jag gå bort och hämta min underbaring=)
Trevlig helg 

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0