Ny vecka redan tisdag...

Hej hopp i lingonskogen=)

Idag har vi fint väder här i trollhättan men det är kallt bara 6 grader i skuggan inte någon höjdare.. Det märks att hösten kommer med stormsteg nu... Igår va det jätte blåsigt och kallt med...

Helgen har varit bra, fått lite gjort här hemma och så, känns bra, storstädade i söndags ganska så skönt att göra det på söndagar för då har man det gjort till veckan som kommer, så söndagar får bli min nya ståd och tvättdag.. man gör ju ändå inte något vettigt en söndag tycker jag.... och i lördags va vi ute och köpte paket till Alvin så nu är det helt klart känns jätte skönt att den ena saken efter den andra blir avbockad på listan inför hans kalas=)

Igår så hade vi inte några planer, men så fick jag ett sms av Emma som frågade om vi ville komma ner till stan och träffa henna och Melvin.. Och självklart ville vi det.. Blev en liten fika och lite shopping med.... Alltid trevligt att träffa dom=)
Sen kom Crille och hämtade oss istan för att åka vidare till hans farmor... Så där blev vi en stund innan det va dax att åka hem så Alvin fick sova...

Igår fick jag ett tråkigt besked om att undersköterske utbildningen inte kommer starta i vår på komvux,pga att det är svårt att få apu plats och någont mer va de nu va... Men jag ger mig inte, jag har ringt idag till komvux och pratat med en handläggare, om hon sa att det fanns och plugga på distans men inte mer än så visste hon utan jag skulle ringa till hennes kollega, som jag gjorde men hon satt i ett mäta och skulle ringa mig om en halv timma... Jag hoppas verkligen det kommer att lösa sig.. För jag är så himmla taggad på att plugga nu...  Visst det kommer säkert bli mycket tuffare att plugga på distans ,men jag ska klara av detta jag vill och jag vet att jag kan.. Det finns hjälp man kan få på skolan sa hon jag pratade med innan... Så Alvin får ju vara på dagis som om jag går i skolan för jag måste ju verkligen få all tid jag kan med att plugga detta... När han väl börjar på dagis och om jag kommer in vilket jag verkligen hoppas på...

Alvin har varit lite krasslig i sin mage med nu i helgen så han har fått gått över till majsvällingen och sen ska han bara äta stoppandekost.. vilket har blivit mycket bättre redan.. Skönt, vet inte om det kan vara mer tänder på gång eller vad det kan vara.. ringde iaf till sjukvårdsupplysningen igår och frågade vad man kunde ge honom, och de va lite av varje så ska prova med pasata idag som va bra, det kan han ju sitta och plocka lite med själv med...

Annars idag har vi inte planerat någon heller.. får se om vi går bort till ALvins farmor.. Faster skulle nog också komma dit.. .Crille jobbar nog över idag så han kommer inte hem förrens 8 ikväll...
Imorgon ska vi hem till Lukas som fyller 1år.. Blir lite fika och så.. Ska bli roligt.. Annars har jag inte några planer för veckan..
Till helgen ska jag ju ha lite tjejer hem hit, jag tänkte nämligen ha födelsedagsfest eftersom jag fyller år helgen efter.. Hela 23år=)

Några kort har jag inte tagit på Alvin under helgen.. har glömt kamerna varje gång även att jag tänkt att jag skulle tagit med den... Så det blir inte några kort idag tyvärr, ska bättra mig och försöka ta med mig kameran imorgon...

Nu ska jag ta mig någon att äta innan handläggaren ringer.. Alvin sover som vanligt sin förmiddagsnap.. Ha en bra dag kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0