Onsdag!

hej hej....

Nu har vi sjukstuga i detta hem igen... Alvin hade ju magsjukan förra veckan och spydde ett par tre gånger på tisdagen.. Men sen gick det ju överr och hlegne har han varit bra mer än att han inte ätit som han har gjort innan... Men igår verkade som magsjukan kommit tillbaka för nu får vi knappt i honom något och det vi frå i honom skiter han ut lika fort.. Men han har som tur inte spytt så det är bara från bakdelen det kommer nu....
Jag ringde bvc igår och dom sa till mig att bara ge honom majsvälling.. Vilket jag gjorde men det va inte lått att få i honom den eftersom han vägrar ta flaskan... Så jag ringde idag igen och hon på bvc tyckte jag skulle ringa upp till barnmottagningen på NÄL vilket jag gjorde... Hon sa att jag skulle mata honom med lite vällinng i taget och oftare.. Så skulle hon ringa tillbaka till mig vid två för att se hur det hade gått...
Alvin vaknade vid 12 efter att ha sovit så jag provade med vällingen men han tog inte flaskan så jag provade med lite blåbärspure plus frukt medyoghurt och lite vatten det gick bra han fick i sig lite men det hann inte ens komma ner i magen förrens han sket ut allt....
Så nu ringde sköterskan tillbaka till oss från barnavd och tyckte att vi skulle åka till akuten ikväll med Avlin eftersom vi inte får i honom något att äta.... Så det blir att tillbringa kvällen på akuten idag igen....

Mne det känns som det inte finns så mycket att göra utan det är väll bara ta vikten och så eftersom han inte ätit så bra nu på två veckor tror jag han har gått ner lite i vikt... Annars är det vällbara att vänta ut magbacillen...

Annars vad har vi gjort idag jag har tävttat och donat här hemma skulle gjort det igår man jag kännde inte för det då...
Alvin sover nu igen... och jag tänkte lägga mig på soffan och vila lite.. Crille ska till sin mamma efter jobbet med kommer hem till fem så vi hinner upp till NÄL... Måste in på apoteket med och köpa handsprit som vi kan ha och sprita oss med efter vi bytt bajsblöjor... Inbillar mig att det hjälper mer än tvål och vatten =)

Annars i veckan blir det att bara vara hemma så vi verkligen blir friska , så vi kan ut och träffa alla kompiar till mig och Alvin nästa vecka.... det blir ju inte att man umgåtts men så många nu eftersom Alvin har varit sjuk....
Jag åkter kommer imorgon med hur det va på näl och va dom sa...

Ha en fortsatt bra dag... Kram

Kommentarer
Postat av: Andrea

Ursh vad hemskt! Men tycker det e konstigt att dom inte sa att du skulle ge honom nyponsoppa, för de fick jag göra!!!

2009-05-06 @ 17:23:57
URL: http://icycold.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag tyckte det var konstigt att dom inte sa till dig att ge honom vätskeersättning. Ris/salt/socker vatten. För det har vi fått hålla på med Melvin sen han insjuknade pga att han inte kan behålla något annat..Men hoppas det går bra på akuten

2009-05-06 @ 20:51:13
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0